Scenariusz 5. Zasadzka

Miasto Bylorhof jest ważnym miastem dla wszystkich wypraw udających się za Góry Krańca Świata. Jedno z ostatnich miast w którym można uzupełnić zapasy i dokupić uzbrojenie. A kiedy kapłani Byloraka proszą o dostarczenie tajemniczego pakunku – jest to dodatkowym powodem, aby skierować swe kroki do Bylorhof.


Scenariusz to lekka modyfikacja trzeciej bitwy (The Ambush) z kampanii ‘The Idol of Gork’ z 1997 roku.

pic891084.jpg

Rozstawienie

scenariusz_5_zasadzka_Terrain

W tej bitwie jeden z graczy staje się Obrońcą, a drugi Atakującym.

Zadaniem Broniącego jest eskorta jednego z bohaterów niosącego tajemniczy pakunek do Bylorhof. Natomiast Atakujący chce go za wszelką cenę zdobyć.

Broniący wystawiają całą armię jako pierwszy wzdłuż drogi. Nie dalej niż 12 cali od północnej krawędzi i nie dalej niż 12 cali od bocznych krawędzi. Armia wystawiona jest w kolumnie marszowej (patrz: Kierunek Marszu na mapce) – wszystkie jednostki wystawione są frontem na wschód. Wszystkie maszyny wojenne (wykluczając rzecz jasna rydwany itp.) ciągnięte są przez inne jednostki  – jedna jednostka może ciągnąć za sobą jedną maszynę. Rozstawiana jest ona za ciągnącym go oddziałem. Jej obsługa idzie obok. W momencie ataku obsługa doskakuje naprędce do maszyny i szybko ją rozstawia tak aby być gotowym do strzału już w drugiej turze gry (pierwsza jest poświęcana na ogarnięcie sprzętu).

Eskortowany bohater jest dowolnym bohaterem wybranym przez gracza, który nie lata lub nie jeździ na latającej istocie. Bohater ten musi być rozstawiony na samym środku maszerującej kolumny. Dzieje się tak, ponieważ Atakujący czekają z zasadzką do najbardziej optymalnego momentu.

Atakujący rozstawiają się  nie bliżej niż 24 cale od Strefy Rozstawienia Broniącego się i nie bliżej niż 12 cale od bocznych krawędzi.

Atakujący zaczynają.

Scouci nie mogą używać specjalnych zdolności wystawienia.

Długość gry

Bitwa trwa 4 tury, lub do momentu w którym ochraniany bohater umrze lub ucieknie za stół.

Zasady Specjalne

Broniący eskortuje jednego ze swoich bohaterów do Bylorhof.

Atakujący chcą powstrzymać posłańca od dotarcia do celu. Nawet gdy posłaniec dobrowolnie opuści bitwę, nie oznacza to że bitwę wygrywają Broniący się. Bitwa toczy się dalej i jeżeli Atakujący wygrają, to posłaniec jest dogoniony i złapany.

Warunki Zwycięstwa

Bitwa toczy się 4 tury, lub do momentu gdy posłaniec zginie lub ucieknie. W przypadku gdy posłaniec przeżyje – liczone są normalne VP wg. Battle Book str. 40. W przypadku remisu – zwycięstwo przypada Broniącemu się.

Bonus za zwycięstwo

Gdy posłaniec przekaże przesyłkę kapłanom Byloraka, dostaje on w podzięce Zbroję Byloraka (która działa tak jak Crismon Armour of Dargan – Save of 4+; Enemy must pass Ld test to attack). Zbroja może być przydzielona dowolnemu bohaterowi, zamieniając jego zwykłą zbroję lub inną magiczną. Nawet ponad limit przedmiotów magicznych). Zbroja zostaje w armii na wszystkie pozostałe sobotnie gry i bitwę niedzielną.

Atakujący jeżeli wygra bitwę  – zdobywa tajemniczą paczkę – w paczce znajduje się Amulet of Fire (Once per turn, dispels spell cast at bearer or unit on 4+). Amulet może być przydzielony dowolnemu bohaterowi, nawet ponad limit przedmiotów magicznych. Amulet zostaje w armii na wszystkie pozostałe sobotnie gry i bitwę niedzielną.

Advertisements