Oldhammer PL

jvvhZg5

W poprzednim odcinku: Armie Starego Świata wyruszają na poszukiwania Starego Młota, ukrytego u źródeł Krwawej Rzeki. Proroctwo wskazuję jednego bohatera który zdobędzie Młot i powstrzyma nadchodzący Koniec, i następującą po nim Dziewiątą Erę zwaną Czasem Sigmara (sorry, nie mogłem się powstrzymać;)

——————————————————————————————
Poszukiwania Starego Młota trwają w najlepsze. Po tym jak przepowiednia że schowany jest on jakoby u źródeł Krwawej Rzeki okazała się nieprawdą, nastąpił czas niepokoju i zmian.
Dawne sojusze zostały nadwątlone, a w niezachwiane zaufanie zostało zmącone przez krople niepewności. Każdy z wielkich tego świata pożądał Starego Młota. Każdy be wyjątku chciał go tylko dla siebie. By powstrzymać koniec czasu, możni gotowi byli na wszystko. Desperacja rosła…
Tym bardziej nikt nie miał pojęcia o lokalizacji tego potężnego artefaktu. Uczeni, prorocy studiowali księgi i zwoje. Próżny trud. Zero jakiejkolwiek wzmianki. Wszystkie wskazówki mówią o Krwawej Rzece, a to, jak wiadomo, była ślepa uliczka. Komnata, gdzie Stary Młot miał być ukryty była pusta. Żadnego po nim śladu.
Wszyscy zachodzili w głowę czy Stary Młot w ogóle istnieje? Czy świat można jeszcze uratować?
I kiedy utracona już prawię całą nadzieję, w starożytnej twierdzy Zhufbar, pojawił się pewien śmiałek. Przyprowadził on jeńca. Nędzną istotę. Zielonoskórego. Hobgoblina z klanu Sneaky Gits. Naocznego świadka. I złodzieja zarazem. Według niego to Sneaky Gits wykradli Stary Młot z jego oryginalnego miejsca położenia i wywieźli gdzieś hen na wschód, za Góry Krańca Świata. Stary Młot ma spoczywać ukryty gdzieś w jednej ze twierdz Mrocznych Ziem. Przeklęci Sneaky Gits!
Plotka ta rozniosła się po całym świecie z prędkością błyskawicy. Czy była prawdą? Nie wiadomo. Wystarczyła jednak aby wzniecić nadzieję ponownie. Wielka fala mobilizacji przetacza się przez wszystkie królestwa, i niebawem potężne armie wyruszą na poszukiwania Oldhammera po raz kolejny.

Czas i Miejsce

21-22 Października 2017

Klub Adeptus Mechanicus /https://www.facebook.com/groups/105645196296176/
Al.Krakowska 110/114
teren Airbus Military EADS PZL

Cena: 30 zł za dwa dni


Zasady:


-gramy w 5. edycję WHFB
-gramy w pełni pomalowanymi armiami (Regulamin malowania tutaj)
-gramy w dwa dni kilka bitew powiązanych fabularnie (w tym oblężenie!)

Obowiązują zasady turniejowe (strona 34 Battle Book):
-bez specjalnych bohaterów
-bez nieujeżdżanych potworów
-nie więcej niż 1 maszyna na każdy wystawiony regiment w armii
-Czarodziejowie nie mogą mieć poziomu magii wyższego niż trzeci. Żaden magiczny przedmiot nie może tego zwiększyć
-Magiczne przedmioty nie mogą kosztować więcej niż 50 punktów
-żaden inny ‘upgrade’ nie może kosztować więcej niż 50 punktów (np. Chaos Gift, wampirzy Bloodline itp. itd.)

-dozwolone są czary Kolegiów Magii. Wymagana jest odpowiednia figurka oraz katy czarów (nawet przygotowane domowym sposobem)
-dozwolone są 4. edycyjne army booki (w tym Chaos, Undead i High Elves – jako alternatywa do nowszych podręczników)

Rozpiski należy przygotować trzy:

1. 2000 punktów. Ograniczenia turniejowe
2. 2000 punktów. Ograniczenia turniejowe. Armia ma być przygotowana do oblężenia twierdzy
3. 1000 punktów Ograniczenia turniejowe. Armia ma być przygotowana do bronienia twierdzy.

Tak jest! Będzie twierdza do zdobycia. Zasady oblężenia wg. zasad Warhammer Siege z 1998 roku. Link do PDF (tylko do wglądu) poniżej:

https://www.dropbox.com/s/ujk1haj0kdlbxjy/279895073-Warhammer-Siege-1998.pdf?dl=0

Rozpiski nie muszą być takie same, ale postarajmy się, żeby armie były w miarę spójne. np. ten sam generał i/lub kilka tym samych oddziałów. Warhammer lubi fluffowość:).

Lista graczy:

1. Andrzej Bystrek (Dogs of War)
2. Remo Williams (Dwarfs)
3. Tytus (The Empire)
4. Mateusz Staszek (Skaven)
5. Jan Mielczarski (Chaos Warriors)
6. Zbigniew Poziomka (High Elves)
7. Mi Ty (Vampire Counts)
8. Maciej Samosiej (Dwarfs)
9. Mikołaj Oczkiewicz (Chaos Warriors)
10. Adam Sadowski (Chaos Daemons)
11. Tomasz Kmiotek (The Empire)
12. Rafał Maj (Lizardmen)
13. Łukasz Kowalski (Dwarfs)
14. Łukasz Gładysz (Bretonnia)
15. Bartolomiu Zen
16. Grze Tar (Dark Elves)

 

21.10.2017 /sobota/ Rozkład dnia:

9.00-10.00. Sprawy organizacyjne, rozstawienie armii, zapoznanie się ze scenariuszami i różne takie

10.00-13.00. Pierwsza bitwa

13.00-14.00 Przerwa na lunch

14.00-17.00. Druga bitwa

17.00-20.00. Trzecia bitwa

Scenariusze

  1. Grobowiec Durraga
  2. Łupy
  3. Bitwa nad Rzeką Wolfen
  4. Marcin Ziemniak i jego kompania
  5. Zasadzka
  6. Przeklęta Kopalnia
  7. Obrona Wieży
  8. Bitwa we mgle
  9. Oblężenie
  10. ….

 

 

22.10.2017 /niedziela/ Rozkład dnia:

Zaczynamy między 9.00 a 10.00, a tematem przewodnim jest odzyskanie Stare Młota ukradzionego przez podstępny klan hobgoblinów.

Po wielu miesiącach zmagań i wyczerpującej wędrówki, po wielu krwawych bitwach, armie całego świata stanęły u wrót opuszczonej twierdzy gdzieś na krańcu Mrocznych Ziem.

Młot ukryty został w twierdzy i właśnie o tą twierdzę toczony będzie bój.

Dzielimy się na dwie strony. Pierwsza dotarła do twierdzy wcześniej i udało jej się zająć pozycje obronne na murach. Druga strona będzie teraz zmuszona do oblężenia.

Podział nie będzie tym razem klasycznym DOBRO-ZŁO. O tym kto dołączy do obrońców lub oblegających zadecyduje wynik sobotniej kampanii /o tym już wkrótce/. W czasie tego oblężenia wszystko jest możliwe – Krasnoludy sprzymierzone z Goblinami, Chaos z Imperium, Mroczne Elfy z Wysokimi. Stawka jest wysoka, na dawne antagonizmy nikt nie patrzy (a nam będzie się grało ciekawiej:).

Więcej szczegółów wkrótce:)

 

Advertisements